loading...

هوشمندسازي

هوشمندسازس ساختمان

بازدید : 400
11 زمان : 1399:2

متاسفانه در بين رسانه هاي تكنولوژي در جهان، هنوز تفاوتي بين سيستم هاي IoT و Smart Home وجود ندارد. اين در صورتي است كه اين دو موضوع با وجود شباهت ها و نقاط مشترك بسيار، دو سيستم كاملا مجزا در دنياي خانه هوشمند هستند. امكان ارتباط اين دو سيستم وجود دارد ولي نميتوان اين دو سيستم را به عنوان جايگزين هاي يكديگر مورد استفاده قرار داد. در اين مطلب قصد داريم در مورد تازه هاي تكنولوژي ساختمان هوشمند و IoT بررسي هايي انجام دهيم.

متاسفانه در بين رسانه هاي تكنولوژي در جهان، هنوز تفاوتي بين سيستم هاي IoT و Smart Home وجود ندارد. اين در صورتي است كه اين دو موضوع با وجود شباهت ها و نقاط مشترك بسيار، دو سيستم كاملا مجزا در دنياي خانه هوشمند هستند. امكان ارتباط اين دو سيستم وجود دارد ولي نميتوان اين دو سيستم را به عنوان جايگزين هاي يكديگر مورد استفاده قرار داد. در اين مطلب قصد داريم در مورد تازه هاي تكنولوژي ساختمان هوشمند و IoT بررسي هايي انجام دهيم.

آمازون يك گام جلوتر از ديگران

در ابتداي معرفي الكسا توسط شركت آمازون، اين دستيار صوتي نيز همانند دستيار صوتي هاي ديگر موجود با بي مهري مشتريان روبرو بود. حقيقتا دستيار هاي صوتي هنوز نتوانسته اند انقدر كاربردي ظاهر شوند كه به يك نياز در سبد خريد تكنولوژي خانواده ها تبديل گردند. اما جف بزوس اين موضوع را ميدانست و در هرچه كاربردي تر كردن الكسا، تمام ايده هاي خود و تيم الكسا را به كار گرفت. الكسا را در حال حاضر مي توان كاربردي ترين دستيار صوتي موجود ناميد. مهم ترين نكته در الكسا براي دستيابي به اين جايگاه، امكان ارتباط ساده آن با سرويس هاي بسيار متنوع است. كمپاني آمازون با همكاري شركت هاي توليد كننده تجهيزات خانه هوشمنداقدام به راه اندازي اينترفيس هاي اختصاصي براي يكسري از محصولات خانه هوشمند و برق هوشمند كرد. به اين صورت كه براي مثال در صورت استفاده از محصولات خانه هوشمند برند مورد پشتيباني توسط آمازون، قادر خواهيد بود با استفاده از فرامين صوتي خانه خود را به صورت كامل كنترل نماييد.

اما كمپاني آمازون ديگر شركت هاي هوشمند سازي را هم رها نكرد و با پشتيباني از سرويس IFTTT شركت هايي كه قادر به ارسال و دريافت فرامين در بستر شبكه مي باشند، ميتوانند به راحتي به سيستم الكسا متصل شوند.

شناسايي صداي الكسا محدود به زبان ها نيست

تقريبا در تمامي سيستم هاي دستيار صوتي ، تعدادي زبان به صورت پيش فرض وجود دارند كه تنها قادر به ارسال فرامين صوتي در بستر همين زبان ها خواهيد بود. اما در الكسا تنها با تايپ يك عبارت با حروف انگليسي به هر زباني قادر به ارسال فرامين صوتي مي باشيد. براي مثال در صورتي كه با زبان فارسي قصد باز كردن در يا يك قفل هتلي از طريق الكسا را داريد، كافي است در قسمتي كه عبارت مورد نظر را وارد مي نماييد. جمله خود را به اين نحو ثبت كنيد (Dar Ra Baz Kon ). الكسا اهميتي به معاني كلمات نداده و تنها با شنيدن اين حروف در كنار يكديگر فرمان مورد نظر شما را اجرا خواهد كرد.

اپل هوم كيت ، تجهيزاتي لوكس در حاله اي از ابهام

شركت اپل با معرفي iOS 8 در سال 2014 از سرويس Apple Homekit رونمايي كرد. اين سرويس با اتصال به تجهيزات ديگر خانه هوشمند امكان كنترل آنها را در اختيار شما قرار ميدهد. اما بر خلاف ديگر پلتفرم هاي شركت اپل كه همگي از پختگي خاصي تبعيت مي كنند. اين سرويس بسيار ناقص و كم كاربرد ظاهر گرديده. در حال حاضر سرويس اپل هوم كيت امكان اتصال به محصولاتي از شركت هاي لاجيتك ، فيبارو ، دي لينك ، فيليپس و … را داراست. ولي اگر عميقا در اين سرويس وارد شويد. خواهيد ديد كه اين محصول به هيچ عنوان راضي كننده نيست.

گلكسي هوم خانه هوشمند كهكشاني ها

شركت سامسونگ هميشه سعي داشته تا در ارائه محصولات و سبد كالايي رقابتي را با شركت اپل راه بيندازد. پس از معرفي دستيار صوتي بيكسبي توسط كمپاني سامسونگ، اين شركت يك قدم به ارائه محصولي رقابتي براي مقابله با الكسا و هوم كيت نزديك شد. حال در سبد محصولات اينده اين شركت دستيار صوتي گلكسي هوم مشاهده مي گردد كه شايد بتواند بهتر از دو رقيب خود ظاهر گردد. با توجه به نوپا بودن اين محصول ، هنوز بررسي آن نيازمند زمان بيشتري خواهد بود. با اين حال سامسونگ را نيز در ليست توليد كنندگان محصولات خانه هوشمند اضافه مي كند.

شركت لوكسون ، پيشتاز در تبديل شدن به كامل ترين

شركت هاي توليد كننده ي تجهيزات IoT به تنهايي قادر به ارائه محصولات خود نبوده و در اكثر موارد شاهد همكاري شركت هاي توليد كننده تجهيزات هوشمند سازي ساختمان با اين كمپاني ها هستيم. شركت لوكسون به عنوان يكي از معدود توليد كننده هايي كه تجهيزات خود را تماما در اروپا توليد مي نمايد، با شركت هاي مختلفي در همكاري مي باشد. در حال حاضر امكان ارتباط تجهيزات خانه هوشمند اين شركت با اكثر دستيار هاي صوتي و سيستم هاي IoT برقرار مي باشد. همچنين با توجه به پشتيباني محصولات اين شركت از ارتباط و ارسال فرامين در بستر شبكه، ميتوان به نوعي اين شركت را بدون محدوديت در ارتباط با ديگر محصولات معرفي نمود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 358
  • بازدید ماه : 388
  • بازدید سال : 919
  • بازدید کلی : 8341
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی